03/12: Ipoh

Route with pics
Picasa Album

Na ons ontbijt zijn Andries en ik naar een waterval gaan kijken in de jungle om de hoek. We wisten dat er bloedzuigers waren dus een lange broek aan en een aansteker mee om ze er af te branden (je mag ze er blijkbaar niet aftrekken want dan blijft mond steken). Met een bang hartje de junglestrook in. Op het einde toch maar eens checken, had ik toch wel geen bloedzuiger op mijn kous zeker?!!

Bebloede kous en flippende Line (en Andries!) als gevolg :) Kous uitgesmeten en bloedzuiger er willen afbranden. Dit werkt dus niet he mensen! Andries ook maar gecheckt, die had ook prijs. Ik heb het dus op een lopen uit de jungle gezet en Andries moest mij dus wel achterna :) Eens er uit en op een open stuk hebben we dan gestript tot op ons ondergoed om te checken dat we geen bloedzuigers meer hadden... van banden smeden gesproken ;)

Totaal bezweet en nog beetje schrik dat er nog ergens bloedzuigers zaten (maar ook wel lachen met onze reactie over zo'n klein -maar toch zeer vies- beestje) snel terug naar huis gestapt waar we het verhaal aan een lachende Ardan vertelden :)
Meteen nog eens alles gecheckt, zwemkleren aan en in het zwembad van onze Charles zijn compound gedoken!
Dat was het avontuur voor de voormiddag.

Tot bedaren en afkoelen gekomen zijn we dan naar Ipoh centrum gegaan om Andries zijn fiets op te halen. Daarna wat rondgefietst naar een grottempel om de fiets te testen. Hij rijdt verbazingwekkend goed volgens Andries.

Toch hebben we besloten om de Cameron Highlands te laten voor wat ze zijn. Op googlemaps gezien dat de hoogtelijnen toch een beetje te ambitieus zijn voor Andries en mij. Ardan zou het misschien wel aankunnen. (al is het wel verdomd zwaar werk! Continue 5% tot stukken rond de 10% voor een dikke 40km...stevige kost)

Morgen vertrekken we dan met zijn drieƫn zuidwaarts zodat we 13 december Karolien in Kuala Lumpur kunnen verwelkomen.

4 opmerkingen:

  1. Bon, Andries is 3 dagen in Maleisiƫ en hij staat al in zijn onderbroek op jullie blog... *ach ja*
    Leuke foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chique fiets Andries en toch niet teveel strippen!
    Leuke plek voor jullie fiets mascotte, alles vindt zijn plekje op jullie reis. Met dat "vliegend" paard zit je eerder gebeiteld in beton, gekke vogels die Aziaten.Liefs, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Karolien nu weet je wat er je te wachten staat, zeker dat je wil vertrekken? Ik zou er me toch maar niet door laten tegen houden, bloedzuigers en strippers ten spijt. Nog weekje doorbijten en je mag het aan de lijve gaan ondervinden
    Mieke mama van Line

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Malaisisch Borneo vertelden ze mij: pruim 1 minuut TABAK en smeer de onderbenen in met dit mengsel, maar dan nog laten die fuckers zich uit een boom in uwe suivez-moi vallen brrrrrrrrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen