Route with pics
Picasa Album
Om 12u de laatste Thaise maaltijd verorberd (of toch tot in april) en ons dan naar het station in Bangkok begeven om de trein te nemen naar Butterworth in Maleisië.
Ondertussen nog een Nederlandse vrouw ontmoet die 5 weken in Noord-Thailand en Laos ging fietsen (je ziet we zijn zeker niet alleen met zo'n gekke ideeën).
Op de trein voor zo'n goede 22u (wat er uiteindelijk 24u waren) is ook weer een ervaring.
Al was het verbazingwekkend comfortabel:
Overdag twee zitplaatsen per persoon en 's avonds/'s nachts een redelijk goed bedje.
Het was wel zeer koud op de trein (en zeer licht doordat de lampen uit veiligheid steeds aanblijven. We waren hier gelukkig op voorzien en hadden onze slaap-oog-lapjes bij de hand:) ).
Die mannen zetten de airco ook super hard, waardoor je dus in zo'n warm land waar het altijd +30°C is geweest met een dikke fleece op de trein zit (wat dan weer een hitteshock geeft als je moet uitstappen bij de grensoversteek/douane).
Soit al bij al blij dat we gekozen hebben om de trein door te nemen naar Maleisië en onze geboekte vlucht gelaten hebben voor wat het was.
Nu zijn onze fietsen veilig bij ons (al waren ze bijna terug richting Bangkok gegaan met de cargo-wagon die ze los koppelden op de grens! Chancekeuh! )
Hier in Maleisië is het vochtiger dan in Thailand.
Het regenseizoen zal daar wel deels voor iets tussen zitten.
We hebben dan ook onze eerste Maleisische stortbui meegemaakt.
Om half vijf 's avonds begon het hier goed te drashen.
Dit gebeurt blijkbaar elke dag rond dat uur.
We zullen onze klok er dus op gelijk stellen en zorgen dat we onze kilometers van de dag gefietst hebben voor de hemel openbreekt.
Op naar het Maleisische avontuur.
L&A
Picasa Album
Om 12u de laatste Thaise maaltijd verorberd (of toch tot in april) en ons dan naar het station in Bangkok begeven om de trein te nemen naar Butterworth in Maleisië.
Ondertussen nog een Nederlandse vrouw ontmoet die 5 weken in Noord-Thailand en Laos ging fietsen (je ziet we zijn zeker niet alleen met zo'n gekke ideeën).
Op de trein voor zo'n goede 22u (wat er uiteindelijk 24u waren) is ook weer een ervaring.
Al was het verbazingwekkend comfortabel:
Overdag twee zitplaatsen per persoon en 's avonds/'s nachts een redelijk goed bedje.
Het was wel zeer koud op de trein (en zeer licht doordat de lampen uit veiligheid steeds aanblijven. We waren hier gelukkig op voorzien en hadden onze slaap-oog-lapjes bij de hand:) ).
Die mannen zetten de airco ook super hard, waardoor je dus in zo'n warm land waar het altijd +30°C is geweest met een dikke fleece op de trein zit (wat dan weer een hitteshock geeft als je moet uitstappen bij de grensoversteek/douane).
Soit al bij al blij dat we gekozen hebben om de trein door te nemen naar Maleisië en onze geboekte vlucht gelaten hebben voor wat het was.
Nu zijn onze fietsen veilig bij ons (al waren ze bijna terug richting Bangkok gegaan met de cargo-wagon die ze los koppelden op de grens! Chancekeuh! )
Hier in Maleisië is het vochtiger dan in Thailand.
Het regenseizoen zal daar wel deels voor iets tussen zitten.
We hebben dan ook onze eerste Maleisische stortbui meegemaakt.
Om half vijf 's avonds begon het hier goed te drashen.
Dit gebeurt blijkbaar elke dag rond dat uur.
We zullen onze klok er dus op gelijk stellen en zorgen dat we onze kilometers van de dag gefietst hebben voor de hemel openbreekt.
Op naar het Maleisische avontuur.
L&A
hey lieverds,
BeantwoordenVerwijderenop naar nieuwe avonturen, ontdekkingen en weldra in gezelschap van Andries. Veel plezier! shanti