15/11: Ko Chang Island - Hat Klong Phrao

Route with Pics
Picasa Album

Heerlijk ontbijtje in onze guesthouse in Trad.
Opdracht voor vandaag gelezen: dag van de dynastie dus onze driekleur vastleggen op camera.
Meteen een knaller van een foto genomen, al zeggen we het zelf :)

   

Daarna hebben we 25 km gefietst naar de pier om de ferry te nemen naar Ko Chang.
Nog wat sticky rice ingeladen (wat echt een lekker snackje is), en op de ferry gestapt.

Tegen dat we op Ko Chang aangekomen waren was het al goed warm.
Toch met volle moed aan de tocht begonnen richting westkust van het eiland.
We hadden al van mensen gehoord dat er sterke stijgingen waren.
Na de eerste berg dachten we: "oh als het dat is, valt het mee".
Daar kwam de tweede berg!
Man man man, wat was dat!
Ik ben afgestapt, maar Ardan is helemaal tot boven gefietst!!
Ik dus de fiets die ook wel minstens 25 kg woog de hele berg opgeduwd.
Ik kan jullie zeggen, dat was ook geen lachertje!
Iedereen die je voorbijsteekt op een brommertje of in de auto.
Ze lachen en trekken een gezicht van: "welke idioten gaan hier met de fiets op??" ofwel roepen ze aanmoedigende zinnen :)
Beiden bovengekomen volledig nat in het zweet.
Uitdrukking Ardan: "ge zijt just gaan zwemmen met uw kleren aan!"
Al was het bij hem niet beter: zijn t-shirt was doorzichtig geworden :)



Soit, op adem gekomen, een lange afdaling en nog wat platte wegen verder, aangekomen bij een guesthouse.
Hutjes op het strand, beetje vergane glorie, maar toch ook wel idyllisch.
Gezwommen in heerlijk water als beloning voor onze inspanning.

       

Leuke eerste echte fietsdag!

7 opmerkingen:

  1. mmm, en heerlijk schommelen, wiegen, en samen in de hangmat, wat een luizeleven!!
    xxx chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, ik las deze post op mijn werk en ik dacht: AAARGHL, wat doe ik hier toch! Het kan niet snel genoeg 12 december zijn...
    Geniet, geniet, wij zijn hier jaloers!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een stressvolle dag van je af schudden? Bekijk blog van Ardan en Line, ik wordt er altijd terug vrolijk van. Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beste groetjes uit wuustwezel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. man, man, man!!! toeristen! en hier maar regenen! net zoals karolien, is ook den deze jaloers zenne ! :) niettegenstaande, enjoy!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op de volgorde van de kleuren na lijkt de opdracht geweldig gelukt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. iep! ik ben hevige fan je foto in de wiegstoel! hier goed nieuws: geen water in onze kelder. Er waren delen van Roosdaal geƫvacueerd, maar onze beek heeft standgehouden :) In Ninove waar ik werk, is het wel wat anders. Ik geraakte niet meer aan mijn werk, maar we zijn wel gespaard van waterellende. Kzal wat regen jullie kant uitsturen, dat brengt wat verkoeling :)
    Genier er maar van! dikke zoen, ines X

    BeantwoordenVerwijderen